Tuesday, November 27, 2012

Український Нью-Йорк

За час свого двотижневого відрядження у США я встиг відвідати лише невелику частину Нью-Йорку. Але, незважаючи на це, я думаю, що мені вдалося знайти місце із найкращою атмосферою, де можна себе відчути щасливим посеред нескінченної метушні столиці світу. На щастя, коли я планував маршрут прогулянки для єдиного повноцінного уікенду, я натрапив на кілька статей про життя українців у цьому місті, після чого я відправився в український квартал.

Говорять, що на початку 1950-х цей квартал був повністю заселений нашими співвітчизниками, однак із плином часу більшість із них перебралися в райони типу Брайтон-Біч із дешевшим житлом. Однак і зараз тут ви побачите, почуєте і скуштуєте багато українського.

Діставшись до місця призначення, вирішив спочатку підкріпитися. Якраз на перетині 2 авеню і 9 вулиці зайшов у ресторан "Veselka". Всередині яблуку ніде було впасти, тому я розмістився за столиком біля входу. 


І от нарешті я їм відмінний український борщ із варениками:
Місце саме по собі теж дуже цікаве, з історією. "Veselka" була заснована у 1954 році подружжям Дармохвал, які переселилися суди після кінця війни. Офіціантами працюють американці, а от на кухні, кажуть, нащадки українців. Може саме тому борщ і був настільки смачним.

Далі із хорошим настроєм пішов по вулицям і побачив багато українського:
З Вікіпедії«Пласт» — скаутська організація України, мета якої сприяти всебічному патріотичному самовихованню української молоді





Ukrainian sport club


І тут я непомітно підійшов до вулиці Тараса Шевченка:
Тут стоїть школа св. Юра:
Ось її кутовий камінь:
А за поворотом знаходиться український музей (http://www.ukrainianmuseum.org/):

Мені стало цікаво, чи зможу я тут дізнатися більше про Україну, і вирішив зайти. В музеї є кілька експозицій. На першому поверсі можна побачити українські килими.


Тут я прямо відчув подих історії. Переважна їх більшість створена в 1920-30 рр., перевезена іммігрантами, а пізніше подарована музею. Навіщо люди брали такі громіздкі речі через океан? Я думаю, що для них це була частина батьківщини, яку вони хотіли взяти з собою, щоб потім показати своїм дітям.

Також є кілька експозицій сучасного українського мистецтва:
Рон Костюк

Ілона Сочинськи

Будинок повністю належить українській громаді, всюди імена спонсорів:



Вже виходячи з музею, сказав "Дякую" дівчині, що продавала білети. І дуже приємно було почути у відповідь українською "Заходьте ще!".

Ось так пройшов мій найкращий день у Нью-Йорку.


Статті, що спонукали:

No comments:

Post a Comment