Sunday, June 13, 2010

Як я отримував закордонний паспорт в Києві

Нещодавно в мене виникла проектна необхідність полетіти у США. Причому досить несподівано, а на той момент в мене ще не було закордонного паспорту (і тим більше американської візи в ньому). Одним словом, треба було отримувати цей документ якнайшвидше.

На щастя, зараз в Києві є можливість швидко (від 3 робочих діб), просто і абсолютно легально отримати закордонний паспорт в Міжрегіональному центрі видачі паспортних документів (надалі Центр).

Взагалі, я знайшов три наступні можливості отримати паспорт:
  1. Стандартна процедура через ВВІР (Відділ віз і реєстрацій, рос. ОВИР). Переваги цього підходу полягають в тому, що він цілком офіційний і найдешевший із усіх можливих. Але й суттєві недоліки теж є: подавати більше документів, стояти в чергах, оплачувати послуги через банк, а не на місці, а найголовніше те, що паспорт буде готовий лише через 3 місяці. Саме через строк для мене такий варіант був зовсім неприйнятним. Хоча я чув, що при наявності спеціальної заяви із вказівкою поважних причин можна отримати його і за 10 днів. В принципі, якщо у Вас є запас в 4-6 місяців і деяка кількість часу, щоб ходити по інстанціям, то це, мабуть буде хорошим варіантом, бо навіщо платити більше?
  2. Послуги посередників, якими кишить інтернет. Довго їх шукати не треба, можна просто погуглити: Загран паспорт Киев. Вони гарантують більш швидке отримання паспорту (деякі навіть за 1-2 дні). Тут же наявна сегментація по цінам — чим швидше, тим дорожче. Вони обіцяють оформлення паспорту абсолютно офіційно, і це мабуть дійсно так. Механізм роботи приблизно такий (за словами знайомих): у ВВІР сидить свій чиновник, який приймає конкретних клієнтів швидко і без черги. Недоліки: вища ціна в порівнянні із Центром, не зовсім зрозуміла схема роботи, Ви навряд чи отримаєте чек із сумою, яку заплатили за послуги (що може бути актуально, якщо ці витрати компенсує замовник/роботодавець). У цьому підході я бачу смисл лише в тому випадку, якщо паспорт потрібен реально швидко, наприклад за 1 день.
  3. Скористатися послугами Центру. Все просто: ви отримуєте паспорт прозоро і швидко, практично без черг. Їздив я туди двічі. Перший раз подавати документи, на що я витратив порядку 2 годин. Однак я зробив відразу все: подав документи, сфотографувався і оплатив послуги (відділення банку знаходиться в тому ж приміщенні). І другий раз уже забирати паспорт. Із недоліків можу відмітити лише незручне положення — Центр знаходиться у Бортничах і те, що туди складно додзвонитися — телефон зайнятий, або не відповідає. В принципі, в них є ще й відділ в центрі Києва по вулиці Саксаганського, але із відгуків я чув, що там більші черги, тому їздив саме в Бортничі.
От такий мій досвід отримання закордонного паспорту. Сподіваюся, що він комусь стане у пригоді.

P.S. Виявляється, отримувати закордонний паспорт у ВВІР не так уже й складно, наш досвід описано тут.

No comments:

Post a Comment